22 Kasım 2011 Salı

DİJİTAL MEDYA REKLAM HARCAMALARI BÜYÜYOR

İlker ermurat
11 Mart 2011

Önceki yazılarımda ülkelerdeki dijital medyanın diğer mecralarla rekabetiyle ilgili bilgiler vermiştim. 7 Mart günü Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan’ın açıklamasıyla birlikte ülkemizdeki durumda gözler önüne serildi.
Reklam yatırımları 2010 yılında bir önceki yıla göre %31 artarak 3 milyar 612 milyon 87 bin liraya ulaştı ve beklediğimiz gibi bu yatırımın büyük bir çoğunluğunu ( %67′sini ) televizyon ve dijital mecralar paylaştı.

Reklamcılar Derneği: 2010 Yılı Harcama Rakamları

Bir önceki yıla bakacak olursak. 2009 yılındaki kriz nedeniyle reklam piyasası %16 civarında gerilemişti. Aynı yıl yatırımların %52.11′ini televizyon, %29.56′sını yazılı basın, %7.16′sını açıkhava, %6.58′ini internet, %3.18′ini radyo, %1.41′ini sinema reklamları oluşturmuştu.
O dönemlerde KDV ve ÖTV indirimlerinin etkisi ve hepinizin hatırlayacağı alın verin ekonomiye can verin kampanyasının yarattığı etkiyle beklentilerin altında bir küçülme gerçekleşmişti.
2009 ve 2010 yıllarına baktığımızda reklam harcamalarındaki açık hava, dergi, radyo ve sinemadaki düşüşü TV ve Dijital Medyadaki büyüme paylaşmış durumda. Rakamlardaki büyümelere bakarsak en dikkat çekici büyüme %38′lik payla dijital reklamlar oldu.
Reklamcılar Derneğinin açıklamasına göre büyümede itici güç oluşturan sektörlerin sırasıyla finans, iletişim, gıda, yayıncılık, perakende ve otomotiv oldu.
Özellikle RTÜK yasasında yapılan değişiklik dijital taraftaki büyüme için büyük bir fırsat. Bilindiği gibi 1 Nisan itibariyle artık televizyondaki reklam kuşaklarında uygulanacak bazı kararlar var. Dolayısıyla bir çok reklamveren TV reklamlarında kendilerine yer bulmakta zorlanacak. TV’de kendine yer bulamayan reklamların çalacağı ilk kapının dijital reklamlar olacağını düşünüyorum.
2011′de reklam yatırımlarının %20 oranında büyümesi bekleniyor. Dünyada gelişmiş pazarlardaki reklam harcamalarının iki haneli büyüme rakamlarına ulaşamadığı bu dönemde ülkemizdeki durum çok iç açıcı.
Reklam harcamalarının giderek dijitale doğru kaydığı ülkemizdeki dijital dünya TGI araştırmasına göre aşağıdaki gibi şekilleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder